عمومی

دستگاه اولتراسونیک کلینر چه کاربردی در دندانپزشکی دارد؟

دستگاه اولتراسونیک کلینر - تکنودندان

دستگاه اولتراسونیک کلینر یا اولتراسونیک کلینر، یکی از تجهیزات استریل موجود در مطب است که قبل از عمل استریلیزاسیون، به منظور شست و شو و تمیز کردن تجهیزات و ابزارهای دندانپزشکی استفاده می‌شود. کاربرد این دستگاه مانند اتوکلاو برای ضدعفونی و شست و شوی تجهیزات مطب دندانپزشکی استفاده می‌شود و وجود هر دو دستگاه ضروری است.

دستگاه اولتراسونیک کلینر - تکنودندان

دستگاه اولتراسونیک کلینر چگونه عمل استریلیزاسیون را انجام می‌دهد؟

انرژی اولتراسونیک تولید شده توسط امواج صوتی با فرکانس بالا به از بین بردن رسوبات کمک می کند که با روش های سنتی به سختی از بین می روند. در نتیجه، پاک کننده های اولتراسونیک را می توان برای طیف گسترده ای از اقلام استفاده کرد. اکثر اولتراسونیک کلینرها در فرکانس بین 20 کیلوهرتز تا 400 کیلوهرتز کار می‌کنند و از آب یا محلول های مبتنی بر آب به عنوان مایع تمیز کننده استفاده می‌کنند. این دستگاه شامل پیزوالکتریک، منبع تغذیه و محفظه می باشد که با فشار آب کار می کند. با خرید این دستگاه در مطب تان می توانید بابت تمیز بودن قطعات خیالتان راحت باشد. معمولا با استفاده از سبد (روش مستقیم) و یا بشر (روش غیر مستقیم) این دستگاه عمل شست و شو را انجام می‌دهد.

کاربرد اولتراسونیک کلینر - تکنودندان

کاربرد اولتراسونیک کلینر چیست؟

کاربرد دستگاه اولتراسونیک کلینر مانند اتوکلاو برای ضدعفونی و شست و شوی تجهیزات مطب دندانپزشکی استفاده می‌شود و وجود هر دو دستگاه ضروری است. حتی در مواردی، برای تمیز کردن دندان مصنوعی نیز از این دستگاه استفاده می‌شود. این دستگاه برای تمیز کردن طیف گسترده ای از مواد از جمله فلزات، شیشه، لاستیک، سرامیک و برخی پلاستیک های سخت مناسب هستند.

فرآیند استریل در دستگاه اولتراسونیک کلینر چگونه انجام می‌شود؟

  1.  ابزارها پس از استفاده باید ابتدا، با دستکش ضخیم و توسط انواع برس‌های موجود در بازار به همراه آب و صابون از آلودگی‌های مربوط به خون، ترشحات، بافت نرم و بافت سخت، تمیز و سپس با آب سرد شستشو و خشک شوند.
  2.  ابزارها را پس از خشک نمودن، در داخل محلول ضدعفونی غوطه وری مخصوص ابزار قرار دهید. دقت نمایید تا میزان غلظت محلول رعایت شود و از زمان پیشنهادی استراحت ابزار در داخل محلول توسط کارخانه، تجاوز ننماید. زیرا سبب خوردگی، تغییر رنگ و آسیب احتمالی می‌شود. زمان پیشنهادی ما به شما ١٠ دقیقه می‌باشد.
  3. ابزار را پس از ضد عفونی از ظرف مخصوص محلول غوطه وری خارج کرده و داخل دستگاه اولتراسونیک کلینر قرار دهید. اگر دستگاه مجهز به گرمکن مایع باشد، روند جداسازی و ضدعفونی بهتر انجام می‌شود.
  4. پس از روند تمیزکاری توسط دستگاه اولتراسونیک کلینر، مجددا ابزار را با آب شستشو دهید. سپس کاملا خشک نمائید و داخل پک اتوکلاو قرار دهید و یا بدون پک و با حفظ فاصله جانبی، داخل سینی اتوکلاو بچینید.

فورسپس دندانپزشکی - تکنودندان

تکنودندان با 20 سال سابقه در زمینه تولید، تعمیرات، فروش مواد و تجهیزات دندانپزشکی آماده خدمت رسانی و مشاوره به دندانپزشکان محترم می‌باشد. برای مشاهده سنسورهای داخل دهانی / RVG دندانپزشکی فروشگاه تکنودندان کلیک کنید: دستگاه اولتراسونیک کلینر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *