تخصصی

قیچی‌ های دندانپزشکی

قیچی های دندانپزشکی - تکنودندان

قیچی‌ های دندانپزشکی برای برش لثه و بافت نرم در داخل دهان استفاده می‌گردد. قیچی‌های دندانپزشکی از سایر قیچی‌ها فوق العاده تیزتر هستند و انواع مختلفی مانند قیچی ایریس، قیچی جراحی، قیچی متز و… دارند.

قیچی ایریس:

قیچی ایریس یک قیچی با تیغه‌های کوتاه برای برش لثه و بافت‌های ظریف داخل دهان است. همچنین این قیچی برای برداشتن بخیه‌های طریف داخل دهان نیز کاربرد دارد.

قیچی ایریس فالکن (TC) - تکنودندان

قیچی میکرو:

امکان برش صاف بافت‌های ریز و درشت را بدون وارد شدن ضربه فراهم می‌کند.

قیچی متز:

این قیچی یک قیچی جراحی است که امکان برش بافت‌ ظریف و بلانت را به وجود می‌آورد. در اندازه‌های مختلف وجود دارد و در این نوع قیچی، نسبت ساق به طول دسته زیاد است.

قیچی متز - تکنودندان

قیچی جراحی:

یک قیچی برای اصلاح بافت‌های لثه و برش‌های دقیق در جراحی است. برخی از آن‌ها به صورت دندانه دار در بازار موجود هستند که چسبندگی محکمی بر روی بافت لثه ایجاد می‌کند.

قیچی کاستویجو:

این قیچی یک قیچی میکرو جراحی است که با طراحی فنر و تیغه دار خود امکان برش بافت‌ ظریف و بلانت را به وجود می‌آورد. در اندازه‌های مختلف وجود دارد و در این نوع قیچی، نسبت ساق به طول دسته زیاد است.

قیچی کاستویجو - تکنودندان

قیچی بخیه:

برای بخیه زدن و برش بخیه از قیچی بخیه کاربرد دارد.

قیچی اس اس کروان:

برای برش و شکل دادن به تاج دندان از این قیچی استفاده می‌شود که به اندازه کافی قوی برای برش و ظریف برای شکل دادن است.

قیچی‌ های دندانپزشکی - تکنودندان

چگونه از ابزار و قلم‌های خود مراقبت و نگهداری کنیم؟

به منظور استفاده بهینه از قیچی‌ های دندانپزشکی که خریداری کرده‌اید، بهتر است در هنگام ضدعفونی و اتوکلاو موارد ذیل انجام شود:

  1.  ابزارها پس از استفاده باید ابتدا، با دستکش ضخیم و توسط انواع برس‌های موجود در بازار به همراه آب و صابون از آلودگی‌های مربوط به خون، ترشحات، بافت نرم و بافت سخت، تمیز و سپس با آب سرد شستشو و خشک شوند.
  2.  ابزارها را پس از خشک نمودن، در داخل محلول ضدعفونی غوطه وری مخصوص ابزار قرار دهید. دقت نمایید تا میزان غلظت محلول رعایت شود و از زمان پیشنهادی استراحت ابزار در داخل محلول توسط کارخانه، تجاوز ننماید. زیرا سبب خوردگی، تغییر رنگ و آسیب احتمالی می‌شود. زمان پیشنهادی ما به شما ١٠ دقیقه می‌باشد.
  3. ابزار را پس از ضد عفونی از ظرف مخصوص محلول غوطه وری خارج کرده و داخل دستگاه اولتراسونیک کلینر قرار دهید. اگر دستگاه مجهز به گرمکن مایع باشد، روند جداسازی و ضدعفونی بهتر انجام می‌شود.
  4. پس از روند تمیزکاری توسط دستگاه اولتراسونیک کلینر، مجددا ابزار را با آب شستشو دهید. سپس کاملا خشک نمائید و داخل پک اتوکلاو قرار دهید و یا بدون پک و با حفظ فاصله جانبی، داخل سینی اتوکلاو بچینید. به منظور جلوگیری از ماندن رطوبت و ایجاد زنگ زدگی، پاکت‌های اتوکلاو را روی یکدیگر قرار ندهید. ضمنا جهت اتوکلاو از آب مقطر استفاده شود. از آب معمولی، آب تصفیه، آب معدنی و مشابه آن استفاده نشود.

فورسپس دندانپزشکی - تکنودندان

مجموعه تکنودندان با نزدیک به دو دهه تجربه در تولید، واردات، خرید و فروش مواد، تجهیزات و قطعات دندانپزشکی، آماده مشاوره و خدمت رسانی به پزشکان محترم در سراسر ایران است. مشاهده قیچی های دندانپزشکی: قیچی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *