راهنمای خرید

سنسور داخل دهانی RVG چیست؟

سنسور داخل دهانی RVG، مخفف رادیوویزوگرافی (Radio Viso Graphy) می‌باشد، که به عنوان جایگزینی برای رادیوگرافی اشعه ایکس در دندانپزشکی استفاده می‌ شود. برای اولین بار توسط کمپانی Trophy فرانسه در سال ۱۹۸۷ معرفی شد. استفاده از سنسورها امروزه رایج ترین روش تصویر برداری است.

سنسور داخل دهانی / RVG - تکنودندان

RVG چگونه کار می‌کند؟

این سیستم با استفاده از یک سنسور تکنولوژیک جامد تشکیل شده از قطعات الکترونیکی، بر روی دستگاه‌های رادیوگرافی که دارای دکمه RVG بوده و یا به صورت دستی زمان تابش آنها را تا یک دهم ثانیه کم کرد، کاربرد دارد.

استفاده از سنسور داخل دهانی RVG چه مزایایی دارد؟

از مزایای مهم این دستگاه، کاهش حدود 90 درصدی دز اشعه و در واقع از بین رفتن خطر اشعه ایکس است. RVG همچنین می تواند روش هایی مانند اندازه گیری تراکم استخوان و اندازه گیری طول کانال را انجام دهد. بنابراین به راحتی می توان از آن در درمان ریشه و کاربردهای ایمپلنت استفاده کرد.

استفاده از این نوع سنسور به دندانپزشک کمک می‌کند تا نتایج فوری را دریافت و مدت انتظار بیماران را کاهش دهد. این روش مانند دستگاه‌های رادیوگرافی معمولی نیازی به توسعه فیلم ندارد و تصویر مستقیماً به صفحه رایانه منتقل می شود. بنابراین روش سریع تری در نظر گرفته می شود. همچنین هزینه های خرید فیلم دندانپزشکی را کاهش می دهد. تصاویر دیجیتال را می توان روی کاغذ مخصوص چاپ کرد یا بر روی سی دی در اختیار بیمار قرار داد.

سنسور اوندی - تکنودندان

ساختمان سنسور RVG از چه قسمت‌هایی تشکیل می‌شود؟

سنسور ‌آر وی جی ( RVG ) در تصویربرداری دیجیتال مستقیم از سه لایه اصلی تشکیل شده و در انواع با کیفیت بالا به ۵ لایه ارتقاء می‌یابد:

  • لایه سنتیلاتور
  • سنسور CMOS یا CCD
  • برد الکترونیک
  • لایه‌ ضربه‌گیر (Anti-shock)
  • لایه‌ فیبر نوری (Fibre-optic)

اگر تصاویر، برفی، دانه‌دار، سیاه یا سفید است، این معمولاً به دلیل آسیب کابل یا خرابی سر سنسور است.اما باید در نظر داشت سنسور قابل تعمیر نیست.

سنسور RVG را چگونه تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن کابل سنسور از دستمال‌های تمیزکننده یکبار مصرف، گاز استریل یا ضدعفونی‌کننده بیمارستانی سطح متوسط می توان ​​استفاده کرد. از اتوکلاو و مواد شیمیایی ضد عفونی کننده  قوی نباید استفاده کرد. همچنین از کاورهای مخصوص یکبارمصرف برای استفاده در دهان بیمار نیز می‌توان استفاده کرد.

تکنودندان با 20 سال سابقه در زمینه تولید، تعمیرات، فروش مواد و تجهیزات دندانپزشکی آماده خدمت رسانی و مشاوره به دندانپزشکان محترم می‌باشد. برای مشاهده سنسورهای داخل دهانی / RVG دندانپزشکی فروشگاه تکنودندان کلیک کنید: سنسور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *