عمومی

مهره اتچمنت دندانپزشکی چه کاربردی دارد؟

مهره اتچمنت دندانپزشکی - تکنودندان

مهره اتچمنت دندانپزشکی که در اصطلاح کوپلینگ یا تبدیل نیز نام دارد،از قطعات برنجی یا آلیاژ فلز است که به عنوان رابط بین شیلنگ اینسترومنت‌ و اینسترومنت کاربرد دارد و امکان باز و بسته کردن آن را فراهم می‌ کند. بنابراین این قطعه در یونیت، مینی یونیت و میکرو یونیت‌ها کاربرد دارد.

قسمت‌های مختلف مهره اتچمنت دندانپزشکی:

این قطعه شامل دو قسمت است:

  • مهره پیچ شونده بیرونی
  • مغزی داخلی که بر اساس طراحی یونیت در 4 مدل؛ 2 سوراخ، 3 سوراخ، 4 سوراخ و 4 سوراخ فایبراپتیک در بازار موجود است.

برخی از اتچمنت‌ها 4 تکه هستند که علاوه بر پوسته و مغزی شامل؛ بوش فلزی و قطعه کوچک برنجیست که وظیفه محکم کردن بوش فلزی را به شیلنگ دارد.

مهره اتچمنت پلاس - تکنودندان

وظایف قسمت‌های مختلف مهره اتچمنت دندانپزشکی:

وظیفه متصل شدن به توربین و ایرموتور و جلوگیری از باز شدن آن ها در اثر فشار هوا یا آب بر عهده مهره پیچ شونده بیرونی است. مغزی اتچمنت وظیفه انتقال آب و هوا از شیلنگ ها به توربین و ایرموتور را به عهده دارد. مغزی داخلی که بر اساس طراحی یونیت در 4 مدل؛ 2 سوراخ، 3 سوراخ، 4 سوراخ و 4 سوراخ فایبراپتیک در بازار موجود است. در مدل 2 سوراخ، یک مسیر برای ورود هوا و راه اندازی توربین هندپیس و یک مسیر برای آب است. در توربین‌های 4 سوراخ علاوه بر این 2 مسیر، یک مسیر برای رساندن هوا به سطح دندان به جهت خنک کردن استفاده می‌گردد. مسیر چهارم برای تخلیه هوا کاربرد دارد.

جنس مهره اتچمنت:

جنس قسمت بیرونی اصولا از برنج، آلومینیوم و یا آلیاژ فلزی است. مغزی داخلی از جنس برنج، پلاستیکی یا آلیاژهای فلزی است. جنس قسمت بیرونی بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا با اشتباه بستن یا در اصطلاح رزوه به رزوه شدن خرابی اتفاق می افتد. آبکاری شدن فلز مربوطه به طول عمر آن می‌افزاید، بنابراین بهتر است در هنگام خرید به آن توجه شود.

مهره اتچمنت همه کاره با مغزی - تکنودندان

 برای مشاهده قطعات تجهیزات دندانپزشکی فروشگاه تکنودندان کلیک کنید:اتچمنت 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *