تخصصی

موتور یونیت صندلی دندانپزشکی

موتور یونیت صندلی دندانپزشکی - تکنودندان

موتور یونیت صندلی‌ دندانپزشکی، یکی از پر کاربردترین قطعات در صندلی‌ های دندانپزشکی و صندلی‌ های معاینه پزشکی است. این نوع موتور همچنین در صندلی‌ های آرایشگاهی به کار می‌رود. این قطعه، یک الکترو موتور برقی است که مولد نیروی محرکه بالا و پایین تشک کفی یا چرخش تشک پشتی به جلو و عقب می‌ باشد. بنابراین هر صندلی دارای 2 موتور (جا به جایی کفی و پشتی صندلی) است.

موتور یونیت صندلی - تکنودندان

جنس موتورهای یونیت صندلی از چیست؟

محفظه پلاستیکی و مستحکمی که به دور موتور است از چرخ دنده‌ها محافظت می‌کند. بنابراین جنس بدنه پلاستیک و موتور سیم پیج مسی است. لوله های پیستون از حنس فولاد می باشد.

انواع موتورهای به کار رفته در یونیت صندلی‌های دندانپزشکی کدام اند؟

موتور یونیت صندلی دندانپزشکی موجود در ایران به 2 صورت 220 ولت AC و 24 ولت DC به فروش می‌رسد. موتورهای با برق DC دارای ایمنی برق گرفتگی و همچنین حرکت نرم و بی صداتری نسبت به نوع AC خود هستند. ولی با این حال، تحمل وزن کمتری دارند و گرانتر هستند. موتورهای DC همچنین با جک تحمل وزن استفاده می‌شوند. در عین حال موتورهای AC به دلیل تولید گرمای کمتر عمر بیشتری دارند.

همچنین این موتورها در دو نوع حافظه دار و بدون حافظه عرضه می‌شوند. طرز کار موتورهای حافظه دار بر اساس تعداد چرخش چرخ دنده است. این اطلاعات به برد یونیت ارسال می شود تا به عنوان پوزیشن ذخیره شود.

موتور صندلی - تکنودندان

کنترل حرکت صندلی به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

قطع حرکت صندلی در ابتدا و انتهای جابه‌جایی صندلی به 4 گونه است:

  • حافظه دار آهنربایی
  • ساده و بدون میکروسوییچ
  • میکروسوییچ داخل موتور
  • ترکیبی

چه نکاتی را برای افزایش طول عمر موتور می‌توان انجام داد؟

موتور یونیت صندلی دندانپزشکی تا تحمل وزن 150 کیلوگرم را دارند و بیشتر از آن به موتور آسیب می‌زند. لازم به توجه است که در یونیت صندلی‌های جدید برای به حداقل رسیدن فشار بر روی موتور، از جک‌های گازی استفاده می‌کنند.

یونیت صندلی - تکنودندان

مجموعه تکنودندان با نزدیک به دو دهه تجربه در تولید، واردات، خرید و فروش مواد، تجهیزات و قطعات دندانپزشکی، نمایندگی انحصاری انواع یونیت صندلی را داراست و آماده مشاوره و خدمت رسانی به پزشکان محترم در سراسر ایران است. مشاهده قطعات تجهیزات دندانپزشکی: قطعات تجهیرات دندانپزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *